Veel gestelde vragen

1.  Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland zijn gratis.  Voor bezorgen in het buitenland berekent Zendee de porto per land, omdat de kosten per land verschillen.


2.  Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Als je van dinsdag tm zaterdag vóór 16.00 uur besteld, wordt het pakket dezelfde dag nog verzonden (ook op zaterdag). Normaal gesproken heb je het dan de eerstvolgende werkdag in huis. Je ontvangt een track en trace code waarmee je je pakketje kunt volgen. We versturen met PostNL. Het magazijn is op maandag gesloten.


3.  Ruilen / Retourneren

Je retourzending in Nederland kun je goedkoper versturen via Zendee via een PostNL punt. De kosten voor een pakket bedragen € 5,05 ipv € 6,95. Je dient wel via ons een etiket te printen.

Ook is het mogelijk je retour op werkdagen tussen 10.00 – 18.00 uur af te geven bij Goodies Trendstore in Doetinchem.
Het retouradres is: Zendee Webshop, Adelaarstraat 2,  7001 AR  Doetinchem.

Wil je wel je artikelen zo goed mogelijk en netjes weer inpakken? Dankjewel!

Retourneren:

Vul het retourformulier in via www.zendee.nl/retouren.

Na ontvangst van je retourzending ontvang je een bevestiging per e-mail en worden de artikelen binnen 2 weken verrekend.

Heb je geen printer of lukt het invullen niet? Je mag ook de originele pakbon mee terug in het pakket sturen. Het retouradres is: 

Webshop Zendee
Adelaarstraat 2
7001 AR  Doetinchem


Kan ik iets ruilen?

Natuurlijk! Stuur een mail naar info@zendee.nl. De kosten voor het retoursturen zijn voor eigen rekening.

 

4.  Welke betaalmethodes zijn er?

ZenDee heeft verschillende betaalmethoden voor het afrekenen van je bestelling oa: Paypal, iDEAL, overboeking, achteraf betalen via AfterPay, Mr. Cash (voor Belgie), Direct-ebanking (voor Belgie, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland) en V-Pay. Tevens kun je gebruik maken van de Fashion cheque en Fashion giftcard. Het betaalproces gebeurt in een veilige SSL omgeving. Je kunt dit controleren door te kijken of de site begint met https. Voor meer informatie over SSL: klik hier

1. Paypal

Je betaalt electronisch via Paypal.  Je betaalt met je eigen e-mailadres en wachtwoord. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Kijk voor meer informatie op de website van Paypal

2. iDEAL

Met iDEAL betaal je veilig en snel, vanuit het programma van uw eigen bank. Om gebruik te kunnen maken van iDeal hoef je je niet te registreren. Om gebruik te kunnen maken van iDeal moet je bankieren bij Rabobank, ABN Amro, ING, SNS bank, SNS Regio Bank, Fortis, ASN Bank, Friesland Bank, Triodos of Van Lanschot Bankiers.

iDeal betalingen komen direct bij ons binnen waardoor wij in staat zijn om je bestelling zeer snel te verwerken. ZenDee maakt gebruik van Buckaroo voor betalingen met Ideal.

3. overboeking

Met overboeking kun je gewoon uw bestelling plaatsen en later betalen. Je hoeft je niet te registeren. De bestelling blijft 3 dagen voor je gereserveerd. Wanneer de betaling niet binnen 3 dagen heeft plaatstgevonden wordt de bestelling geannuleerd. ZenDee maakt gebruik van Buckaroo voor betalingen met overboeking.

4. Afterpay

Met Afterpay kun je je online bestelling later betalen. Je kunt veilig en gemakkelijk met de bekende acceptgiro betalen na ontvangst van het door jouw bestelde product. AfterPay maakt gebruik van een digitale acceptgiro die je per mail ontvangt, de papieren acceptgiro, of een eenmalige automatische incasso. Je kunt zelf de gewenste manier van betalen kiezen.

AfterPay voert voor zendee.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een factuur van AfterPay ontvangt om het gekochte product te betalen. Je kunt bij ZenDee betalen met een acceptgiro bij een minimaal bedrag van € 10,00 tot een maximum bedrag van € 300,00. Bent je een nieuwe klant? Dan is het maximum bedrag de eerste keer € 175,00

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je wordt automatisch teruggeleid naar onze kassa.

Je kunt bij vragen inzake AfterPay altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de AfterPay website.

Je ontvangt de factuur van AfterPay 7 dagen na je bestelling. Mocht je de artikelen willen ruilen of willen retourneren dan uiteraard binnen deze termijn. Je betaalt een toeslag van € 1,50 voor verwerkingskosten.

Als je je bestelling plaatst, ga je akkoord met de voorwaarden van Afterpay  

5. Mr Cash

Belgische klanten kunnen betalen via Mr. Cash. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. ZenDee maakt gebruik van Buckaroo voor betalingen met Mr.Cash.

6. Direct e-banking

DIRECTebanking / SofortÜberweisung is een online betaalsysteem gericht op een vijftal landen, namelijk Duitsland, België, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland. Via dit systeem kunnen bezoekers een online bank overboeking doen, waarvan het resultaat direct beschikbaar is. ZenDee maakt gebruik van Buckaroo voor betalingen met Direct-ebanking. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. 

7. V-Pay

Met V PAY kun je in heel Europa veilig en eenvoudig zowel online als offline betalingen te doen. V PAY wordt door talrijke buitenlandse banken uitgegeven. Het is dan geïntegreerd in de lokale bestaande betaalkaartprogramma’s (pinpas) van de deelnemende banken. Net als voor Maestro, de bekende debetkaart van MasterCard, geldt dat V PAY betalingen gegarandeerde betalingen zijn die de consument niet kan terugdraaien. Veiligheid is van groot belang bij het maken van uw keuze betreffende online betaalmethoden. V PAY maakt net als Visa gebruik van het veiligheidsprotocol Verified by Visa. Dit zorgt voor extra veiligheid bij betalingen met deze betaalwijze. Betaalproces V PAY komt overeen met dat van creditcards. Nadat je hebt gekozen heeft voor V PAY dien je je kaartgegevens, kaartnummer en vervaldatum in te vullen. Vervolgens dien je met een digipas/ random reader een unieke transactie code te gegeneren en in te voeren. Bij voldoende saldo wordt de transactie afgerond.

8.

Zendee accepteert de Fashion cheque en de Fashion giftcard. Deze kun je hier online verzilveren.

 

5.  Hoe weet ik welke maat ik nodig heb?

We hebben bij elk artikel een knop Vind je maat. Met deze tool kun je makkelijker je maat bepalen doordat je Zendee kunt vergelijken met een merk wat je al kent. Zie hier alle uitleg: Hoe bepaal ik mijn maat?


6.  Op de website staat een artikel op voorraad maar ik kan hem niet in het winkelmandje doen?

Er staat iets fout in het systeem, mail even naar info@zendee.nl.

 

7.  Het artikel is niet meer in mijn maat, komt deze nog?

Als iets is uitverkocht komt het helaas niet meer terug. We laten bewust kleine oplagen produceren om uniek te blijven.


8.  Mijn bestelling staat op wachtende, wat betekent dat?

De bestelling is doorgekomen maar de betaling is niet gelukt. De bestelling wordt automatisch geannulleerd na 1 dag. Je kunt de bestelling opnieuw plaatsen of een mailtje sturen naar info@zendee.nlals je de bestelling alsnog wil ontvangen.


9.  De termijn voor het retourneren is voorbij

We hebben Algemene voorwaarden opgesteld voor het retourneren, maar geen nood, dat zijn richtlijnen. Bij twijfel kun je ons altijd mailen: info@zendee.nl


10.  Hoe word ik op de hoogte gehouden van akties, nieuwe artikelen of uitverkoop?

- Meld je aan voor de mailing op de homepagina van de website van Zendee.
- Like de Zendee Facebook pagina, daar staan ook vaak akties op en updates rondom Zendee


11.  Wat is punten sparen?

Als je je registreert bij Mijn Zendee spaar je automatisch bij elke aankoop in de webshop punten voor korting!  

Elke euro is 1 punt waard (bestel je bv. een jurk van € 79,95 ontvang je 80 punten = € 1,60)
Over afgeprijsde artikelen spaar je ook korting

 En we hebben regelmatig akties waarbij je extra punten spaart! Dat is mooi meegenomen. :-)

Je vindt het saldo van je gespaarde punten bij Mijn Zendee in het menu (punten sparen)