FAQ

BETAAL IK VERZENDKOSTEN?

Wij verzenden al onze pakketten met DHL. De verzending vindt plaats op werkdagen van dinsdag tm vrijdag. Zodra de bestelling verzonden is wordt het normaal gesproken de volgende werkdag bij je thuis afgeleverd of bij een afhaalpunt. Wanneer DHL je bestelling heeft verwerkt, krijg je een mail met een track en trace code zodat je je pakket kunt volgen. Maandag is het magazijn gesloten.

Je hebt de keuze uit verschillende bezorgopties:

- standaard verzending (2-5 werkdagen - gratis)
- vóór 15.00 uur besteld, zelfde dag verzonden (+ 2,95)
- avondlevering (+ 1,00)
- ophalen bij DHL Parcelshop (gratis)

De verzendkosten voor Nederland zijn gratis. 

Belgie - € 6,95
Duitsland - € 6,95
Denemarken - € 7,50
Zweden - € 15,00
Verenigd Koninkrijk - € 10,00

 

WANNEER KAN IK MIJN BESTELLING VERWACHTEN?

Bij een standaard verzending kun je je bestelling binnen 2-5 werkdagen bij je thuis verwachten. Wil je je pakket de volgende dag ontvangen betaal je iets extra en dien je vóór 15.00 uur je bestelling gedaan te hebben. Je ontvangt een track en trace code waarmee je je pakketje kunt volgen. We versturen met DHL. We verzenden van dinsdag tm vrijdag. Maandag is het magazijn gesloten.

 

RETOUR STUREN, HOE WERKT DAT EIGENLIJK

Bij veel webwinkels kun je gratis retourneren, dat vinden we steeds normaler. Zendee heeft ervoor gekozen om de kosten van verzending te betalen bij je bestelling. De kosten voor het retour sturen komen op rekening van jou. 

Als het retourneren gratis is, dan neemt het aantal bestellingen toe. Vaak kopen mensen dan te veel, omdat ze toch wel weten dat het gratis retour kan. Maar dat gratis retourneren is dus wél belastend voor het milieu. Want al die bestelde artikelen moeten vervoerd worden.

Omdat we bij Zendee altijd proberen om een duurzame keuze te maken, hebben we besloten om het retourneren niet gratis te maken. Wij hopen dat we met onze duidelijke fotografie en omschrijvingen, ervoor kunnen zorgen dat je een goede keuze kunt maken. En mocht het product tóch tegenvallen, dan mag het uiteraard geretourneerd worden. 

PS. Wist je dat als je met Paypal betaalt en je stuurt wat terug, paypal je retourkosten terugbetaald? Kijk voor meer informatie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Degene ná jou

De retour gestuurde produkten worden weer verkocht via de webshop. Wat dan belangrijk is, is dat het item ongedragen is, er geen vervelende geurtjes in zitten (parfum, zweet, of bakluchtjes) & er geen vlekjes of dierenharen zichtbaar zijn. Het originele kaartje dient ook nog aan het product bevestigd te zitten. En dan nog het opvouw werk.... Het is erg prettig voor een volgende dame, wanneer zij haar item netjes gevouwen en kreukloos in ontvangst mag nemen. Daarom vraag ik je hiermee rekening te houden

Voorwaarden

Om enorm veel uitzoek werk te voorkomen, vragen we je om het retour formulier (zit bij je pakket) ingevuld mee te sturen. In dat geval kunnen we de financiële kant ook snel afhandelen. Wel zo fijn als je geld snel weer op jouw eigen rekening staat. We verwerken je bestelling ook meteen bij binnenkomst, dus niet wachten tot het einde van de maand, maar gewoon meteen je geld terug.

Natuurlijk controleren we de retour wel eerst voor we hem goedkeuren. Voldoet het product aan de voorwaarden? Kan deze zo door naar een ander nieuw thuis? Dan is het helemaal ok. Maar zit een jurkje bijvoorbeeld vol kattenharen of vlekken, dan kunnen we er helaas niets meer mee & zullen we je moeten teleurstellen. Voor alle items uit de shop geldt overigens dat je deze terug kunt sturen binnen twee weken na ontvangst ervan. 

Retouradres

Het adres waar je je pakketje naar toe kunt sturen:

Webshop Zendee
Haven van Coers 9
6841HH Arnhem

Past het door de brievenbus? Dan kun je het natuurlijk als brievenbuspost terugsturen!

Ruilen

Stuur een mail naar info@zendee.nl of plaats een nieuwe bestelling. De verzendkosten van het nieuwe item vanuit ons naar jou zijn voor onze rekening, de kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. 

Help, mijn retour is nog niet terugbetaald?

Zodra een retour bij ons binnen is, wordt het meteen afgehandeld en terugbetaald. De retourbetaling gaat altijd via de oorspronkelijke betaalmethode. Mocht je dus betaald hebben met Paypal dan gaat de retourbetaling ook naar je Paypalrekening. Heb je gekozen voor achteraf betalen dan geef ik je retour door en zul je evt. een aangepaste factuur ontvangen. Neem meteen kontakt met me op als je binnen 2 tot 3 dagen na je creditfaktuur nog geen geld op je rekening hebt!

 

WELKE BETAALMETHODES ZIJN ER?

ZenDee heeft verschillende betaalmethoden voor het afrekenen van je bestelling. Het betaalproces gebeurt in een veilige SSL omgeving. Je kunt dit controleren door te kijken of de site begint met https.

1. paypal

Je betaalt electronisch via Paypal.  Je betaalt met je eigen e-mailadres en wachtwoord. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Kijk voor meer informatie op de website van Paypal

2. ideal

Met iDEAL betaal je veilig en snel, vanuit het programma van uw eigen bank. Om gebruik te kunnen maken van iDeal hoef je je niet te registreren. Om gebruik te kunnen maken van iDeal moet je bankieren bij Rabobank, ABN Amro, ING, SNS bank, SNS Regio Bank, Fortis, ASN Bank, Friesland Bank, Triodos of Van Lanschot Bankiers.

iDeal betalingen komen direct bij ons binnen waardoor wij in staat zijn om je bestelling zeer snel te verwerken. ZenDee maakt gebruik van Pay.nl voor betalingen met Ideal. 

3. bankoverboeking

Met overboeking kun je gewoon uw bestelling plaatsen en later betalen. Je hoeft je niet te registeren. De bestelling blijft 3 dagen voor je gereserveerd. Wanneer de betaling niet binnen 3 dagen heeft plaatstgevonden wordt de bestelling geannuleerd. ZenDee maakt gebruik van Pay.nl voor betalingen met overboeking.

4klarna

Klarna achteraf betalen kent twee betaalmogelijkheden: Betaal nu en Betaal later in 14 of 30 dagen. Betaal nu is een flexibele betaalmethode waarbij je snel en makkelijk met één klik via een bankoverschrijving of een automatisch incasso kunnen betalen bij Zendee. Met Betaal later krijg je de optie om tot en met 30 dagen na aankoop te betalen, zodat je eerst je bestelling kunt proberen. 

5billink

Met Billink kun je je online bestelling later betalen. Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal Billink jouw gegevens realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt namens de webwinkel het product en namens Billink een factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Billink

6. bancontact

Belgische klanten kunnen betalen via Bancontact. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. ZenDee maakt gebruik van Pay.nl voor betalingen met bancontact.

7. sofortbanking

Sofortbanking is een online betaalsysteem gericht op een vijftal landen, namelijk Duitsland, België, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland. Via dit systeem kunnen bezoekers een online bank overboeking doen, waarvan het resultaat direct beschikbaar is. ZenDee maakt gebruik van Pay.nl voor betalingen met Direct-ebanking. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. 

8. applepay

Apple Pay is de internationale mobiele betaaldienst van Apple. Het biedt een eenvoudige en veilige manier om je aankopen te betalen met enkele Apple devices (iPhone, iPad, Apple Watch of Macbook).

9. kadokaarten Zendee

Zendee accepteert verschillende cadeaukaarten waaronder Fashion cheque, Fashion giftcard, VVV cadeaukaart en Good4fun.

10. 

Zendee accepteert creditcard betalingen ( Mastercard, Visa en American Express). Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Zendee maakt gebruikt van Pay.nl voor betalingen met creditcard.

 

HOE WEET IK WELKE MAAT IK NODIG HEB?

Bij elk artikel geven wij bij de afbeeldingen een tekening aan met de afmetingen van het kledingstuk. Het enige dat je nog hoeft te doen is deze te vergelijken met een kledingstuk dat je zelf al hebt en welke goed past :-). 

 

OP DE WEBSITE STAAT EEN ARTIKEL OP VOORRAAD MAAR IK KAN HEM NIET IN HET WINKELMANDJE DOEN?

Er staat iets fout in het systeem, mail even naar info@zendee.nl

 

HET ARTIKEL IS NIET MEER IN MIJN MAAT, KOMT DEZE NOG?

Als iets is uitverkocht komt het helaas niet meer terug. Ik onderscheid me door kleine oplagen te produceren om uniek te blijven en om geen overschot aan kleding te produceren. Hetzelfde model/kleurstelling komt meestal ook niet exact terug.

 

MIJN BESTELLING STAAT OP WACHTENDE, WAT BETEKENT DAT?

De bestelling is doorgekomen maar de betaling is niet gelukt. De bestelling wordt automatisch geannuleerd na 1 dag. Je kunt de bestelling opnieuw plaatsen of een mailtje sturen naar info@zendee.nl als je de bestelling alsnog wil ontvangen.

 

DE RETOURTERMIJN IS VERSTREKEN?

We hebben Algemene voorwaarden opgesteld voor het retourneren, maar geen nood, dat zijn richtlijnen. Bij twijfel kun je me altijd mailen op: info@zendee.nl

 

HOE WORD IK OP DE HOOGTE GEHOUDEN VAN AKTIES OF NIEUWE ARTIKELEN?

- Meld je aan voor de mailing op de homepagina van de website van Zendee.
- Like de Zendee Facebook pagina, daar staan ook vaak akties op en updates rondom Zendee