Retourneren & Ruilen

Retour sturen, hoe doe je dat?

Bij een webshop horen bestellingen. Maar een webshop krijgt ook te maken met retour gestuurde produkten. 

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat een jurkje anders valt dan je verwacht had, je achteraf toch liever een ander modelletje had gekocht, of een item nét iets te krap zit. Hoe werkt het dan als je besluit deze terug te sturen? Over retourneren doen we in ieder geval niet moeilijk! Gewoon alles weer netjes inpakken met de pakbon in het pakket en terugsturen. Terugbetaling gebeurt binnen 5 werkdagen.

Degene ná jou

De retour gestuurde produkten worden weer verkocht via de webshop. Wat dan belangrijk is, is dat het item ongedragen is, er geen vervelende geurtjes in zitten (parfum, zweet, of bakluchtjes) & er geen vlekjes of dierenharen zichtbaar zijn. Het originele kaartje dient ook nog aan het product bevestigd te zitten. En dan nog het opvouw werk.... Het is erg prettig voor een volgende dame, wanneer zij haar item netjes gevouwen en kreukloos in ontvangst mag nemen. Daarom vraag ik je hiermee rekening te houden

Verzendkosten voor wie zijn die eigenlijk?

Pakjes versturen kosten geld, veel geld. Daarom heb ik ervoor gekozen om de verzendkosten van je bestelling te betalen, maar de kosten van het retourneren zijn helaas voor jezelf. Zo houden we samen de kosten van het omruilen minimaal. Omdat de kosten voor het retourneren best op kunnen lopen, denk ik  uiteraard graag met je mee:

- Je kunt gebruik maken van postzegels als het pakket door de brievenbus kan, kan het niet door de brievenbus dan is het een "pakket".
- Via DHL4you bv. betaal je € 5,- voor een pakket. Je kunt niet bij een DHL pakketpunt een etiket kopen. Het etiket moet je eerst online kopen en betalen. Ga naa https://my.dhlparcel.nl/pwa/shipment/package voor het kopen van je etiket.
- Bij PostNL kost een pakket versturen € 6,95 maar je hebt de mogelijkheid om via Zendee een pakketzegel te kopen. Je betaalt dan € 5,95 ipv € 6,95.  Ga naar https://www.zendee.nl/myparcel-retourlink.php of klik op onderstaande button voor het kopen van je etiket.
    
- Wist je dat als je met Paypal betaalt en je stuurt wat terug, paypal je retourkosten terugbetaald? Kijk voor meer informatie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Voorwaarden

Om enorm veel uitzoek werk voor mij te voorkomen, vraag ik je verder om het retour formulier (zit bij je pakket) ingevuld mee te sturen. In dat geval kan ik de financiële kant ook snel afhandelen. Wel zo fijn als je geld snel weer op jouw eigen rekening staat. Natuurlijk controleer ik de retour wel eerst voor ik hem kan goedkeuren. Voldoet het product aan de voorwaarden? Kan deze zo door naar een ander nieuw thuis? Dan is het helemaal ok. Maar zit een jurkje bijvoorbeeld vol kattenharen of vlekken, dan kan ik er helaas niets meer mee & zal ik je moeten teleurstellen. Voor alle items uit de shop geldt overigens dat je deze terug kunt sturen binnen twee weken na ontvangst ervan. 

Retouradres

Je pakket kun je terugsturen naar:

Webshop Zendee
Haven van Coers 9
6841HH Arnhem

 

Ruilen

Stuur mij een mail op info@zendee.nl of plaats een nieuwe bestelling. De verzendkosten van het nieuwe item vanuit ons naar jou zijn voor onze rekening, de kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. 

 

Help, mijn retour is nog niet terugbetaald?

Ik betaal retourbedragen in principe meteen bij het retour ontvangen terug. De retourbetaling gaat altijd via de oorspronkelijke betaalmethode. Mocht je dus betaald hebben met Paypal dan gaat de retourbetaling ook naar je Paypalrekening. Heb je gekozen voor Afterpay, dan geef ik je retour door aan hen en zul je een aangepaste factuur ontvangen. Neem meteen kontakt met me op als je binnen 2 tot 3 dagen na je creditfaktuur nog geen geld op je rekening hebt.