Retourneren & Ruilen

Retour sturen, hoe doe je dat?

In veel webwinkels kun je tegenwoordig gratis retourneren. Dat vinden we dus steeds normaler. Maar als je er goed over nadenkt, heeft het gratis retourneren ook wat haken en ogen.

Het kost extra geld, extra handelingen en het is extra belastend voor het milieu. Als het retourneren gratis is, dan neemt het aantal bestellingen toe. Vaak kopen mensen dan te veel, omdat ze toch wel weten dat het gratis retour kan. Maar dat gratis retourneren is dus wél belastend voor het milieu. Want al die bestelde artikelen moeten vervoerd worden.

Omdat we bij Zendee altijd proberen om een duurzame keuze te maken, hebben we besloten om het retourneren niet gratis te maken. Wij hopen dat we met onze duidelijke fotografie en omschrijvingen, ervoor kunnen zorgen dat je een goede keuze kunt maken. En mocht het product tóch tegenvallen, dan mag het uiteraard geretourneerd worden. 

PS. Wist je dat als je met Paypal betaalt en je stuurt wat terug, paypal je retourkosten terugbetaald? Kijk voor meer informatie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Degene ná jou

De retour gestuurde produkten worden weer verkocht via de webshop. Wat dan belangrijk is, is dat het item ongedragen is, er geen vervelende geurtjes in zitten (parfum, zweet, of bakluchtjes) & er geen vlekjes of dierenharen zichtbaar zijn. Het originele kaartje dient ook nog aan het product bevestigd te zitten. En dan nog het opvouw werk.... Het is erg prettig voor een volgende dame, wanneer zij haar item netjes gevouwen en kreukloos in ontvangst mag nemen. Daarom vraag ik je hiermee rekening te houden

Voorwaarden

Om enorm veel uitzoek werk voor mij te voorkomen, vraag ik je verder om het retour formulier (zit bij je pakket) ingevuld mee te sturen. In dat geval kan ik de financiële kant ook snel afhandelen. Wel zo fijn als je geld snel weer op jouw eigen rekening staat. Natuurlijk controleer ik de retour wel eerst voor ik hem kan goedkeuren. Voldoet het product aan de voorwaarden? Kan deze zo door naar een ander nieuw thuis? Dan is het helemaal ok. Maar zit een jurkje bijvoorbeeld vol kattenharen of vlekken, dan kan ik er helaas niets meer mee & zal ik je moeten teleurstellen. Voor alle items uit de shop geldt overigens dat je deze terug kunt sturen binnen twee weken na ontvangst ervan. 

Retouradres

Je pakket kun je terugsturen naar:

Webshop Zendee
Haven van Coers 9
6841HH Arnhem

 

Ruilen

Stuur mij een mail op info@zendee.nl of plaats een nieuwe bestelling. De verzendkosten van het nieuwe item vanuit ons naar jou zijn voor onze rekening, de kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. 

 

Help, mijn retour is nog niet terugbetaald?

Ik betaal retourbedragen in principe meteen bij het retour ontvangen terug. De retourbetaling gaat altijd via de oorspronkelijke betaalmethode. Mocht je dus betaald hebben met Paypal dan gaat de retourbetaling ook naar je Paypalrekening. Heb je gekozen voor Afterpay, dan geef ik je retour door aan hen en zul je een aangepaste factuur ontvangen. Neem meteen kontakt met me op als je binnen 2 tot 3 dagen na je creditfaktuur nog geen geld op je rekening hebt.