Retourneren & Ruilen

Retourneren, hoe doe je dat?

Bij veel webwinkels kun je gratis retourneren, dat vinden we steeds normaler. Zendee heeft ervoor gekozen om de kosten van verzending te betalen bij je bestelling. De kosten voor het retour sturen komen op rekening van jou. 

Als het retourneren gratis is, dan neemt het aantal bestellingen toe. Vaak kopen mensen dan te veel, omdat ze toch wel weten dat het gratis retour kan. Maar dat gratis retourneren is dus wél belastend voor het milieu. Want al die bestelde artikelen moeten vervoerd worden.

Omdat we bij Zendee altijd proberen om een duurzame keuze te maken, hebben we besloten om het retourneren niet gratis te maken. Wij hopen dat we met onze duidelijke fotografie en omschrijvingen, ervoor kunnen zorgen dat je een goede keuze kunt maken. En mocht het product tóch tegenvallen, dan mag het uiteraard geretourneerd worden. Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling het recht om het artikel/artikelen te retourneren.

PS. Wist je dat als je met Paypal betaalt en je stuurt wat terug, paypal je retourkosten terugbetaald? Kijk voor meer informatie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Degene ná jou

De retour gestuurde produkten worden weer verkocht via de webshop. Wat dan belangrijk is, is dat het item ongedragen is, er geen vervelende geurtjes in zitten (parfum, zweet, of bakluchtjes) & er geen vlekjes of dierenharen zichtbaar zijn. Het originele kaartje dient ook nog aan het product bevestigd te zitten. En dan nog het opvouw werk.... Het is erg prettig voor een volgende dame, wanneer zij haar item netjes gevouwen en kreukloos in ontvangst mag nemen. Daarom vraag ik je hiermee rekening te houden.

Voorwaarden

Om enorm veel uitzoek werk te voorkomen, vragen we je om het retour formulier (zit bij je pakket) ingevuld mee te sturen. In dat geval kunnen we de financiële kant ook snel afhandelen. Wel zo fijn als je geld snel weer op jouw eigen rekening staat. We verwerken je bestelling ook meteen bij binnenkomst, dus niet wachten tot het einde van de maand, maar gewoon meteen je geld terug.

Natuurlijk controleren we de retour wel eerst voor we hem goedkeuren. Voldoet het product aan de voorwaarden? Kan deze zo door naar een ander nieuw thuis? Dan is het helemaal ok. Maar zit een jurkje bijvoorbeeld vol kattenharen of vlekken, dan kunnen we er helaas niets meer mee & zullen we je moeten teleurstellen. Voor alle items uit de shop geldt overigens dat je deze terug kunt sturen binnen twee weken na ontvangst ervan. 

Retouradres

Het adres waar je je pakketje naar toe kunt sturen:

Webshop Zendee
Haven van Coers 9
6841HH Arnhem

Past het door de brievenbus? Dan kun je het natuurlijk als brievenbuspost terugsturen!

 

Ruilen

Stuur een mail naar info@zendee.nl of plaats een nieuwe bestelling. De verzendkosten van het nieuwe item vanuit ons naar jou zijn voor onze rekening, de kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. 

 

Help, mijn retour is nog niet terugbetaald?

Zodra een retour bij ons binnen is, wordt het meteen afgehandeld en terugbetaald. De retourbetaling gaat altijd via de oorspronkelijke betaalmethode. Mocht je dus betaald hebben met Paypal dan gaat de retourbetaling ook naar je Paypalrekening. Heb je gekozen voor achteraf betalen dan geef ik je retour door en zul je evt. een aangepaste factuur ontvangen. Neem meteen kontakt met me op als je binnen 2 tot 3 dagen na je creditfaktuur nog geen geld op je rekening hebt!